Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://kuladm.cg.gov.ua/old
back

20 квітня 2018

Дбати про безпечне газоспоживання - спільний обов`язок газовиків, управителів і споживачів

Регулювання взаємовідносин ПАТ «Чернігівгаз» і споживачів в умовах реформування житлово-комунального господарства і газової галузі, і як загалом це впливає на безпеку газоспоживання, - про це 19 квітня говорили в «Чернігівгазі». Круглий стіл пройшов за участі представників газової компанії, Управління держпраці, соцстраху, соцзахисту та відповідальних за надання житлово комунальних послуг мешканцям Чернігівського регіону.

Останнім часом в українському законодавстві відбулися суттєві зміни в моделі взаємовідносин газорозподільної компанії та споживачів. Основними нормативними актами, якими визначені права та обовязки всіх учасників газового ринку - від облгазу до кінцевого споживача, є Закон України «Про житлово-комунальні послуги», Правила безпеки систем газопостачання та Кодекс ГРМ.

З одного боку, реформи надали співвласникам більше прав та повноважень розпоряджатися майном, з іншого – ускладнили газовикам виконувати обов`язки Оператора ГРМ, які передбачені правилами. Найбільше проблем виникає з планово -технічним обслуговуванням внутрішньобудинкових мереж багатоквартирних будинків. До речі, положення про обов`язкове проведення ПТО було затверджене Наказом № 35 від 30.07.97 р. ДАХК «Укргаз», компанії, яка ліквідована ще в 1998 році.

Власне, цей документ вступає в протиріччя з діючою нормативною базою в частині визначення відповідальних за технічний стан мереж і газових приладів та безпеку користування газом. За новими правилами відповідальність за безпечне газоспоживання і надання доступу до житла покладена саме на власника, балансоутримувача або орендаря. Тому, на думку газовиків, Наказ №35 наразі не є актуальним і має бути переглянутим, або взагалі скасованим. Ще можливий варіант – залишити планове обслуговування виключно в оселях неповносправних та одиноких громадян похилого віку.

«Кодексом ГРМ за «Чернігівгазом» закріплена відповідальність за надійну та безпечну експлуатацію газових мереж. Щоб система функціонувала без перебоїв, компанія має проводити не лише поточні ремонти, а й планове обстеження приладів, перевіряти мережі на герметичність і т.п. Втім, коли ми стикаємося з протидією нашій роботі, виникає питання, чому газовики повинні переживати за безпеку більше ніж самі споживачі? - зауважив головний інженер «Чернігівгазу» Євгеній Денисенко. – І щоб уникати проблем у подальшій співпраці, ми запропонували всім присутнім висловити своє бачення щодо обслуговування мереж». >«Частіше за все до осель не пускають порушники, що мають борги, передають хибні показання лічильника, або ж самовільно втрутились в систему. На превеликий жаль, в багатоквартирних будинках через несумлінних споживачів страждають їхні сусіди, коли залишаються без газу на більш тривалий період. При цьому балансоутримувачі не в змозі забезпечити доступ до всіх житлових приміщень, як це передбачено в правилах», - поінформував начальник відділу охорони праці та цивільного захисту Андрій Непийвода.

Також в рамках відзначення Всесвітнього дня охорони праці учасники підняли тему безпечної праці та оприлюднили звернення оргкомітету. Враховуючи те, що робота газовиків повязана з підвищеною небезпекою, впровадження комплексу заходів по запобіганню нещасних випадків на виробництві та дотримання нормативно-правових актів є вельми важливим для компанії.

Підводячи підсумки, Євгеній Денисенко підкреслив, що реформа ЖКГ вже стартувала, однак крім доопрацювання підзаконної бази, потрібна ще й практична імплементація. Наскільки правильно вибудується модель взаємовідносин, і щоб вона відповідала інтересам всіх сторін, передусім залежить від організованості та ініціативності самих мешканців.

Довідка: Основною сферою діяльності ПАТ «Чернігівгаз» є розподіл природного газу. Щорічний обсяг транспортування становить близько 600 млн. куб. м. природного газу. Система газопостачання Чернігівщини складається з 10,8 тисяч км газопроводів. Нашими споживачами є понад 355 тисяч сімей, близько 2,5 тисяч підприємств та установ Чернігівської області. Найкрупнішими клієнтами ПАТ «Чернігівгаз» є Чернігівська ТЕЦ, Облтеплокомуненерго, САН ІнБев Україна, Чернігівський молокозавод, Корюківська фабрика технічних паперів. Компанія є одним з найкрупніших платників податків регіону. Щорічно до бюджетів усіх рівнів сплачується понад 98 мільйонів гривень податків і зборів.


За додатковою інформацією звертатися до фахівця із зв`язків з громадськістю та пресою Наталії Свириденко Тел./факс: +380 462 65 20 07 Моб.: +380 67 244 96 46 E-mail: press@cngas.com.ua http://cn.104.ua/